Financiële check

Bij interesse in één of meerdere appartementen van Don Bosco is het handig als je een financiële check hebt laten opstellen. Een financiële check is een document van een financieel adviseur zoals je bank of hypotheekverstrekker. In dit document moet duidelijk naar voren komen dat jouw inkomen en eventuele vermogen zijn gecheckt. Ook worden alle mogelijke schulden en een eventuele hypotheek in kaart gebracht, zodat er uiteindelijk een maximaal te lenen bedrag wordt gevormd. Bekijk hier een voorbeeld van een financiële check!

Waarom een financiële check?

Als je een woning koopt, is de financiering een belangrijk onderdeel van de aankoop van je nieuwe woning. Hiermee bewijs je dat je vermogend genoeg bent om de woning te kunnen betalen. Zodra de verkoop van de woningen van Don Bosco gestart is, kun je bij het doorgeven van je voorkeuren op het inschrijfformulier meteen de financiële check uploaden. We hebben graag een zo goed mogelijk beeld van jouw financiële situatie en een financiële check helpt hierbij.

Inschrijven zonder financiële check

Wanneer je je inschrijft zonder financiële check, is jouw inschrijving geldig. Echter, de kans op toewijzing van een woning is aanzienlijk groter wanneer een geldige financiële check wordt bijgevoegd.

Financiële check later opsturen

Mocht je de financiële check nog niet gereed hebben op het moment van inschrijven, dan kun je deze naderhand nog toesturen via de mail. Let op! We moeten de financiële check ontvangen voordat de verkoop gesloten is (maandag 29 juni 2020). Na sluiting van de verkoop starten we met het toewijzen van de woningen en kunnen we geen aanvullende informatie meer toevoegen aan jouw inschrijving.

Checklist

De financiële check is dus een brief die opgesteld wordt door jouw hypotheekadviseur- of vertrekker. Let erop dat jij bij het door jou opgegeven inkomen, vermogen en/of schuld het benodigde bedrag voor jouw gewenste woning kunt lenen of met eigen middelen kunt betalen. Aan je financieel adviseur kun je vragen welke gegevens hij/zij daarvoor nodig heeft. Kort samengevat:

  1. Upload alléén de brief;
  2. Vermeld het benodigde bedrag;
  3. Upload de brief pas nádat de verkoop is gestart;
  4. Zorg ervoor dat het document niet ouder is dan 3 maanden.